Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Concours d´Elegance - ceny uděleny

Druhý ročník přehlídky historických automobilů na zámku Loučeň nedaleko Prahy potvrdil, že loňská zdařilá premiéra nebyla pouhou náhodou. I letos bylo díky spolupráci organizátorů s Muzeem Ferrari hodně vidět skvosty této italské sportovní značky.

Z československých značek byla – také díky opětovnému zapojení Národního technického muzea a nově i Muzea Tatry Kopřivnice - zvláštní pozornost věnována vozům Tatra.
Sychravé počasí posledního víkendu nebylo pro milovníky historických automobilů žádnou překážkou: Na přehlídku Concours d´Elegance Chateau Loučeň dorazilo za 71 vystavenými vozy jen v první den přehlídky takřka 1 300 hostů. „Je přirozené, že takto prestižní přehlídka veteránů našla své dějiště jen 20 kilometrů od města automobilů Mladé Boleslavi a navíc v sídle historicky prvního akcionáře mladoboleslavské automobilky, knížete Ericha Thurn – Taxise.,“ řekl manažer zámku Loučeň Jiří Senohrábek.Pořadatelům, zejména Bohuslavu Kleinovi, který měl kompletně na svých bedrech výběr automobilů pro přehlídku, se podařilo shromáždit skutečné skvosty.

Z nich se divákům, kteří mu tak udělili Cenu Oldřicha Uhlíka, líbil nejvíce vůbec nejstarší vůz přehlídky majitele Františka Kudely, Lorraine - Dietrich VMM z roku 1907, který svou z velké části dřevěnou karosérií ještě odkazoval na příbuznost prvních aut s kočárovými povozy.

Z nedělního udílení cen vzešel jako nejkrásnější předválečný automobil, oceněný porotou, kabriolet Hispano Suiza J12 Vladislava Nováka z roku 1933, z jehož bílo – černé kombinace vyzařovala neobyčejně silná elegance.


Vavřín pro nejkrásnější poválečný vůz si odvezla Alfa Romeo 6C 2500 z Čechům osudového roku 1948. Její majitel Jan Melichar zaujal návštěvníky líčením, jak byla tvář vozu s neokoukanou hnědočernou karosérií dotvářena do dnešní netradiční barevné kombinace ještě ve zlatých šedesátých.

Nejkrásnějším Ferrari byl odbornou porotou zvolen typ 250 GT (1959) vystavovatele Jana Obermana. „Vůbec poprvé se v České republice ukázal vůz 125 S, historicky první automobil značky Ferrari z roku 1947. Sama automobilka ho restaurovala v roce 2007 pro oslavy svých šedesátin. Také druhý exponát zapůjčený Muzeem Ferrari, formule F2001, kterou pilotoval slavný jezdec Rubens Barrichello, budil pozornost. Nestává se často, aby byl v České republice k vidění skutečný vůz F1a nikoli jen jeho maketa.

Nejkrásnější Tatrou se nakonec stala vínová T75 z roku 1938 majitele Radima Hlaváčka. V rámci této české značky přitom panovala neuvěřitelně silná konkurence: Vítězná Tatra bojovala kupř. s prezidentskou limuzínou T80 Tomáše Garriqua Masaryka, čelným exponátem Národního technického muzea z roku 1935, který se těsně před válkou zapsal do českých dějin mj. tajnou misí odvozu českých korunovačních klenotů do bezpečí před Němci, nebo kabrioletem T600 označovaným jako Stalin (1949) podle zákazníka, jemuž byl čerstvě zrudlou Československou republikou darován.

„Ze zkušenosti provozovatele historické památky víme, že lidé mají velmi rádi silné příběhy. Byli jsme vysloveně nadšeni, že s takovým silným příběhem byl spojen nejeden vystavený automobil – kromě prezidentské Tatry 80 a taktéž kopřivnického kabrioletu pro Stalina se návštěvníci mohli zblízka dotknout očima třeba také Daimlera DE 36, zvaného Zelená bohyně, kabrioletu z roku 1949 vystavovatele Miroslava Kotlaříka z Veteran Car, který byl vyráběn na zakázku pro egyptského krále Farúka. Bohužel dějiny byly rychlejší než výrobci: Než se automobil dostal k zákazníkovi, tomu pár týdnů předtím události v zemi sebraly trůn,“ sdělil Jiří Senohrábek.




















Loučeň a.s., Václavské náměstí 19, 110 00 Praha 1, IČO: 25765728, DIČ CZ25765728

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar